onze eerste echte dag in Canada

7 juli 2016 - Lethbridge, Canada

Dag allemaal! Na een heerlijke nacht geslapen te hebben werden we al om half 7 wakker. Dit zal te maken hebben gehad met het tijdsverschil tussen Nederland en Canada. Maar na nog een poosje lekker gelegen te hebben stond ons een heerlijk ontbijt te wachten. Echte Amerikaanse pancakes die je normaal alleen op zulke plaatjes ziet, lagen nu met een beetje poedersuiker of stroop ons toe te lachen. De dag begon dus al fantastisch. Nadat we gegeten hadden had Wilma gelijk allemaal plannen aan ons verteld en ons werd gevraagd wat we het leukst vonden. We kozen voor iets dat het makkelijkst was voor hen en wat uiteindelijk zeker de moeite was voor 'maar' een half uurtje rijden. We zijn eerst naar 'whoopup' gereden. Dit was een gebied met ontzettend veel en grote heuvels en hier was een treinrail overheen gebouwd. Ook liep er een prachtige rivier doorheen waar we probeerden stenen te weerkaatsen op het water maar iets wat mislukte. Hierna zijn we doorgereden naar een oud indiaans fort en hier werd van alles over hen verteld en hoe dit vroeger allemaal ging. Dat hebben we afgesloten met een ijsje dat dubbel zo groot was als in nederland. Hierna zijn we doorgereden naar de laatste plaats die we zouden bezoeken genaamd: ... Hier stonden enorme huizen die een prachtig uitzicht hadden op de heuvels en daarbij de kliffen. Het landschap was super mooi en we hebben genoten. Daar liepen en rende ook herten. Na de bezoeken die we hadden afgelegd gingen we weer op huis aan en hebben we weer even gerelaxed. Bij het avondeten hebben we Wilma geholpen. Dat was heel gezellig en als we samen met Wilma zijn praten we gewoon lekker Nederlands. Dat vinden we fijn want dan voel je, je toch wat vrijer om te praten. Het avondeten was verukkelijk en daarna hebben we spelletjes gespeeld. Het was heel erg leuk en we voelen ons steeds meer thuis te voelen! Morgen gaan we een lange dag naar Waterton wat 2,5 uur rijden naar het westen is en gaan we voor het eerst de Rocky Mountains in!! Dus nu een beetje optijd ons bedje in ;) Lots of love from Caroline and Frederiek♡

1. Mama Schimmel:
    7 juli 2016
    Hallo lieve meiden, wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt! Fijn dat het zo gezellig is bij Chris en Wilma! Ze verwennen jullie maar met zullen uitjes! Geniet er van! Liefs en dikke kus van mama xxxx
  2. Irna bakker:
    Hoi meiden,
    De eerste dagen veel indrukken,vast schitterend daar! We volgen jullie belevenissen.
    Een fijne tijd! Groetjes, tante Irna
  3. Gerjan:
    Enjoy
  4. Roos:
    8 juli 2016
    Hey meiden!
    Het ziet en klinkt allemaal super leuk. Geniet van deze mooie maand. Have fun darlings♡