De terugreis

8 augustus 2016 - Vancouver International Airport, Canada

Dag allemaal! Nou wij zijn weer veilig aankomen op Nederlandse bodem hoor! We zullen jullie nog even vertellen hoe het allemaal is verlopen. Op woensdagochtend vroeg werden we voor de laatste keer gewekt in Canada! Het was wel wat vroeg want het was 5:30, maar de adrenaline vloog door ons lijf. Bij Caroline natuurlijk altijd iets meer dan bij Frederiek. ;) Om 6:30 vertrokken we naar Vancouver AirPort om vanaf daar weer onze terugreis in te zetten. Toen we na wat vertraging en file om ongeveer half 9 aankwamen hadden we nog zat tijd. Dat was maar goed want het was hier slechter aangegeven dan in Nederland en we deden er dus lang over. Maar toen we uiteindelijk onze koffers hadden afgegeven (ja ze hadden warempel het goede gewicht) en we waren ingecheckt en al moesten we toch echt afscheid gaan nemen! We werden helemaal plat geknuffeld door de beide Wilma's en hebben nog snel een foto geschoten. Hierna moesten we echt door naar de gate om vervolgens door de douane te kunnen en naar onze eigen gate door te lopen. Alles is hier goed verlopen en in de gate zelf hebben we onze dichtbijzijnde familie even op de hoogte gesteld. Om 11.15 zouden we de lucht in gaan wat uiteindelijk een klein kwartier later gebeurde. Daar gingen we dan weer! Na ongeveer 4 en een half uur kwamen we aan op Toronto. Wat was het raar dat we in 5 uur vliegen het land nog steeds niet uit waren! En dat de natuur zo kan veranderen! Het was daar inmiddels al 19:00 wat voor ons nogal raar was door het tijdsverschil. Maar trek in eten is er bij ons altijd dus we hebben een lekkere Amerikaans hamburger naar binnen zitten werken. Nadat we lekker hadden zitten smullen zijn we weer naar onze eigen gate gelopen. We hoefden verder niet meer door douane daar dus we hadden alle tijd. We hebben hier nog een heel vieze yoghurt gegeten en natuurlijk wat van de Tim hortons om goed afscheid te kunnen nemen! Om 21:30 zijn we gaan boarden en om 22:30 zijn we de lucht weer in gegaan. Dit waren dan echt onze laatste voetstappen in Canada deze vakantie. We moesten nu nog 7 en een half uur vliegen. In totaal hebben we dus 12 uur gevlogen. Om 11.15 landen we in Nederland na een veilige vlucht! We zijn toch wel verheugd om onze familie weer in de armen te kunnen sluiten. Al kijken we elkaar soms wat weemoedig aan. We hadden met de koffers toch nog een beetje een tegenzitter want het duurde ontzettend lang voordat onze koffers eindelijk bij onze baasjes terecht kwamen. Maar toen konden we eindelijk door de welbekende deur om onze familie eindelijk weer te zien! Het leek wel een jaar geleden. Caroline's familie had een mooi welkomstbord gemaakt en ook waren er bloemen te vinden! Wat waren we blij weer thuis bij onze familie aan te komen en in hun armen te kunnen rennen. Hier kwam het geweldige idee om even wat bij een restaurantje te eten om het echt af te sluiten. We zijn naar Amstelveen gereden om hier bij 'Loetje' te eten! Heerlijk was het! Dus dat was een prachtige afsluiting van een prachtige vakantie! We zijn hierna weer uit elkaar gegaan, elk naar haar eigen familie. We moeten zeggen dat we elkaar wel heel erg missen na meer dan 4 weken intensief contact met elkaar. Maar wat hebben wij een ongelofelijk vakantie gehad! We hopen dat jullie van onze verhalen en avonturen genoten hebben. Als jullie nog verhalen van onszelf willen horen komen jullie maar snel langs! Voor ons was dit een geweldige reis en we zullen hier dan ook vaak naar terug kijken! Deze herinneringen zullen nooit meer we gaan en dit pakt niemand ons meer af. We willen iedereen harteliji bedanken voor het volgen van onze reis!! Alle leuke, lieve en meelevende reacties hebben we enorm gewaardeerd! Groetjes voor iedereen en heel veel liefs van de weer Nederlandse dutchies! ❤

1. Mama Schimmel:
    8 augustus 2016
    Ha lieve Caroline,

Wat zijn we blij dat je weer bij ons bent!!!!

Liefs van mama