Dag 10

15 juli 2016 - Lethbridge, Canada

Hallo allemaal! Hier weer een nieuw verhaal uit Canada:) Vandaag hadden we weer een relax dagje thuis. Frederiek nam het er van want die werd pas kwart voor 10 wakker. Nadat we lekker ontbeten hadden hebben we het thuisfront op de hoogte gesteld van onze avonturen hier. Toen was het alweer tijd voor het middageten. Hier in Nobleford is een heel klein winkeltje de 'cornershop' genaamd waar we chocolade en chips wilden inslaan. Alleen schrokken we van de hoge prijzen (ja,ja we beginnen echt zunige Canadezen te worden;) ) dus hebben we alleen maar een muffin gekocht en buiten in het zonnetje opgegeten. Na al dat relaxen werden we aan het werk gezet want we moesten kersen plukken. Dit deed niet zulke goede gevoelens bij ons boven komen drijven (denkend aan vorig jaar bessen plukken) dat we het bij 1 bakje vol voor gezien hielden. Binnen werden we verrast door een heerlijke lasagne vol met kaas en kruiden (de wc gaat hier nog overuren draaien:p). Na dit heerlijke eten zijn we naar Lethbridge gereden waar we zouden gaan karten. Helaas had het overdag geregend (wat vanavond niet meer te merken was) waardoor we niet mochten karten. Om deze teleurstelling te verweken zijn we maar een lekker ijsje gaan eten. Eerst moest Caroline even naar het toilet voordat ze zich tegoed zou doen aan een ijsje. De buurvrouw op het toilet riep ineens 'hé, where do you come from?' Al schreeuwend werd ons avontuurlijke verhaal verteld. De aardige vrouw bleek een Indiaan te zijn. Deze kans wilde Caroline niet mislopen dus ze is samen met de indiaan op de foto gegaan. De vrouw vond haar zo lief dat ze haar zelfgemaakte indiaanse oorbellen gaf waarna ze voor Frederiek ook oorbellen is gaan halen. Nu liggen we lekker ins ons bedje want morgen moeten we er vroeg uit want er staat een dagje Amerika voor de boeg. We hebben er heel veel zin in! We zijn helemaal gewend aan de Amerikaanse cultuur en we genieten er enorm van. Of je nou dik, dun, groen haar, bruin haar, en scheve neus of rare tanden hebt iedereen is hier gelijk en wordt geaccepteerd. Ook wordt er gewoon gezegd wat men denkt en waarom zou je in de auto niet even zwaaien naar je voorbijganger. We genieten er enorm van en we gaan dit beide enorm missen in NL. Morgen komen er van 2 dagen foto's op de blo want we willen nu snel slapen. Liefs de Indiaans geoorbelde avonturiers